Długość ma znacznie
Długość wpisu, jego tytuł, meta description itp. itd. mają ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. Dlaczego? Głównie dlatego, w jaki sposób wyszukiwarki przedstawiają wyniki na swojej stronie. Z pewnością zauważyłeś(aś), że dla niektórych stron tytuł strony lub jego opis są ucięte i kończą się znakami trzech kropek (...).
Poniżej dowiesz się jakiej długości powinny być poszczególne elementy strony, aby prawidłowo pojawiały się na stronie w wynikach wyszukiwania.
Tytuł strony
Tytuł strony umieszcza się w znacznikach:
<title>Przykładowy tytuł strony</title>
Element ten jest wyraźnie wyróżniony przez wyszukiwarkę a jego długość powinna wynosić 50–60 znaków.
Gdy długość tytułu jest poniżej 60 znaków to w większości przypadków będzie on wyświetlony w całości przez wyszukiwarkę. Należy jednak pamiętać, że nie ma dokładnego limitu znaków, gdyż wszystko zależy od szerokości w pikselach, jaką będą miały wszystkie litery (wyszukiwarka Google wyświetla do 600 pikseli).
Jeśli umieścimy odpowiedniej długości tytuł, to zostanie on prawidłowo wyświetlony, dzięki czemu będzie on bardziej atrakcyjny dla osoby, która korzysta z wyszukiwarki.
Opis strony
Opis strony umieszcza się w znacznikach:
<meta name="description" content="To jest przykładowy opis strony, który ma odpowiednią długość. Składa się on z dwóch zdań i ma dokładnie: 117 znaków.">
Element ten jest wyraźnie wyróżniony przez wyszukiwarkę a jego długość powinna wynosić 50-160 znaków.
W przypadku najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce - Google, wyświetlane jest około 155-160 znaków.
Może się zdarzyć, że mimo iż na stronie znajduje się opis odpowiedniej długości, to nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Zależy to m.in. od tego jakie konkretne słowo lub fraza jest wyszukiwana, co dokładnie znajduje się w opisie strony a co w jej zawartości.
Ciało strony
Cały tekst, który znajduje się w znaczniku:
<body>Ciało strony (zawartość, content)</body>
To ile powinna zawierać znaków, zależy od wielu czynników. Np. tekst blogowy powinien mieć około 1500 - 3000 znaków. Tekst specjalistyczny od 4000 do 5000 znaków. Wszystko jednak zależy od konkretnego tematu, branży, kategorii.
Zgodnie z zasadą Content is King zdecydowanie bardziej od samej długości znaków, ważniejsze jest to, w jaki sposób opiszemy temat i jakich słów kluczowych użyjemy.