Limity znaków

We spółczesnym świecie bardzo często korzystamy ze stron lub aplikacji, które narzucają nam pewne ograniczenia związane długością tekstu, jaki chcemy wpisać. Poniżej znajdziesz kilka zebranych informacji o tych ograniczeniach. Limity te są bardzo ważne dla wszystkich tych, którzy prowadzą aktywne działania (np. marketingowe) w wymienionych serwisach (najczęściej social media).

Twitter

Limit w tym serwisie wynosi obecnie 280 znaków. Gdy twitter powstał, limit ten wynosił jedynie 140 znaków. Został on jednak zmieniony w 2017 roku. Mimo iż limit podwoił się, napisanie ciekawego twitta, który się w nim mieści, dla wielu może być wciąż dużym wyzwaniem.

Warto wiedzieć, że do limitu wliczają linki, hashtagi i emotikonki. Linki są jednak zamieniane na url'e o długości 23 znaków.

Nazwa profilu na Twitterze może wynieść 50 znaków a bio profilowe 160 znaków.

Facebook

Ten najbardziej popularny serwis społecznościowy pozwala na publikowanie postów, które zawierają 63 206 znaków. Należy jednak pamiętać, że nie jest on w całości wyświetlany. Warto zadbać o interesujący wstęp, który zachęci czytelników w kliknięcie czytaj więcej.

Komentarze mogą mieć 8 000 znaków.

Nazwa użytkownika to maksymalnie 50 znaków.

Zakładając konto na facebook można dodać również opis strony, który może mieć 255 znaków

Instagram instagram-logo-black-and-white

Post na Instagramie może zawierać 2 200 znaków. Należy pamiętać, że domyślnie wyświetla się 125 znaków. Pozostały tekst pojawi się dopiero po kliknięciu w czytaj więcej.

Innym limitem znaków to nazwa profilu, która wynosi 150 znaków.

Konto na Instagramie ma możliwość wypełnienia sekcji Bio, którego limit wynosi 150 znaków.

SMS

SMS, czyli z ang. Short Message Service, to krótka wiadomość, którą można wysyłać za pomocą telefonów komórkowych. Długość takiej wiadomości wynosi 160 znaków.

Należ pamiętać, że m.in. polskie litery są kodowane w inny sposób, co powoduje, że zabierają więcej miejsca. Ich użycie w czasie pisania sms'a znacząco skraca ilość możliwych znaków, jakie można użyć. Ma to oczywiście znaczenie, gdy płacimy za każdą wysłaną wiadomość.

LinkedIn

Post może mieć 1 300 znaków.

TikTok

Ten chiński serwis społecznościowy umożliwia wpisanie 150 znaków w postach (łącznie z hashtagami).
Na opis profilu mamy 80 znaków.