Limity znaków w serwisach

reklama

We spółczesnym świecie bardzo często korzystamy ze stron lub aplikacji, które narzucają nam pewne ograniczenia związane długością tekstu, jaki chcemy wpisać. Poniżej znajdziesz kilka zebranych informacji o tych ograniczeniach. Limity te są bardzo ważne dla wszystkich tych, którzy prowadzą aktywne działania (np. marketingowe) w wymienionych serwisach (najczęściej social media).

Twitter

Limit w tym serwisie wynosi obecnie 280 znaków. Gdy twitter powstał, limit ten wynosił jedynie 140 znaków. Został on jednak zmieniony w 2017 roku. Mimo iż limit podwoił się, napisanie ciekawego twitta, który się w nim mieści, dla wielu może być wciąż dużym wyzwaniem.

Warto wiedzieć, że do limitu wliczają linki, hashtagi i emotikonki. Linki są jednak zamieniane na url'e o długości 23 znaków.

Nazwa profilu na Twitterze może wynieść 50 znaków a bio profilowe 160 znaków.

Facebook

Ten najbardziej popularny serwis społecznościowy pozwala na publikowanie postów, które zawierają 63 206 znaków. Należy jednak pamiętać, że nie jest on w całości wyświetlany. Warto zadbać o interesujący wstęp, który zachęci czytelników w kliknięcie czytaj więcej.

Komentarze mogą mieć 8 000 znaków.

Nazwa użytkownika to maksymalnie 50 znaków.

Zakładając konto na facebook można dodać również opis strony, który może mieć 255 znaków

Instagram instagram-logo-black-and-white

Post na Instagramie może zawierać 2 200 znaków. Należy pamiętać, że domyślnie wyświetla się 125 znaków. Pozostały tekst pojawi się dopiero po kliknięciu w czytaj więcej.

Innym limitem znaków to nazwa profilu, która wynosi 150 znaków.

Konto na Instagramie ma możliwość wypełnienia sekcji Bio, którego limit wynosi 150 znaków.

SMS

SMS, czyli z ang. Short Message Service, to krótka wiadomość, którą można wysyłać za pomocą telefonów komórkowych. Długość takiej wiadomości wynosi 160 znaków.

Należ pamiętać, że m.in. polskie litery są kodowane w inny sposób, co powoduje, że zabierają więcej miejsca. Ich użycie w czasie pisania sms'a znacząco skraca ilość możliwych znaków, jakie można użyć. Ma to oczywiście znaczenie, gdy płacimy za każdą wysłaną wiadomość.

LinkedIn

LinkedIn to serwis społecznościowy, dla osób, które szukają pracy, chcą nawiązać relacje biznesowe, lub znaleźć pracownika. Jest to po prostu największa sieć zawodowa. Umożliwia ona utworzenie swojego profilu zawodowego (coś w rodzaju CV).
Posiada również funkcje znane z innych portali społecznościowych, czyli umieszczanie postów. Taki post może mieć 1 300 znaków.

TikTok

Ten chiński serwis społecznościowy umożliwia wpisanie 150 znaków w postach (łącznie z hashtagami).
Na opis profilu mamy 80 znaków.

Podsumowanie

To oczywiście część serwisów, w których możemy umieszczać różne treści. Praktycznie każdy ma jakieś ograniczenie co do długości wprowadzanego tekstu. Dlatego warto skorzystać z naszej strony, aby mieć pewność, że zmieścimy się w wymaganym limicie.